„În 8 săptămâni de școală (începând din 8 februarie!), au fost folosite mai puțin de 2% din numărul total de teste antigen rapide puse la dispoziție pentru testarea în școli.
Cauzele acestui insucces major au fost două:
1. Lipsa de personal medical sau indisponibilitatea acestuia pentru administrarea testelor antigen rapide.
2. Sunt considerate de foarte mulți părinți ca fiind «invazive»/traumatizante pentru copii, mai ales pentru cei de vârstă mică. Drept urmare, nu-și dau acordul pentru testarea în acest fel.
Soluția este utilizarea unor teste non-invazive care înlătură cele 2 neajunsuri (nevoia de administrare de către personal medical și reticența părinților cu privire la exprimarea acordului absolut necesar pentru elevii minori).
Testele antigen rapide rămase (peste 1 milion) ar putea fi redirecționate pentru testarea adulților.
Vă invităm să vizualizați și să descărcați afișele cu informații utile și reguli ce trebuie respectate pentru limitarea răspândirii infecției cu virusul SARS-Cov- 2 în școli, lansate în cadrul campaniei „Om cu Om oprim pandemia”, derulată de Ministerul Sănătății, în colaborare cu Ministerul Educației, UNICEF și Universitatea „Babeș-Bolyai” (Catedra de sănătate publică) din Cluj-Napoca.
Astăzi, 31 martie 2021, s-a finalizat simularea examenului național de bacalaureat 2021 prin comunicarea rezultatelor obținute de elevii care au susținut probele scrise.
S-au înregistrat următoarele rezultate:
Rată de promovare generală (medii mai mari sau egale cu 6): 40,71%.
Județele cu cele mai bune rezultate au fost Brăila (52,1%), Cluj (51%), Galați (47,8%), Iași (47,3%), București (46,4%).
16 elevi au obținut media 10.
Comparativ cu simulările din anii precedenți, rezultatele se situează în același interval:
An |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2021 |
Procent de promovare |
38,39% |
38,23% |
39,55% |
42,15% |
40,71% |
În perioada 22 - 25 martie 2021 s-a desfășurat simularea probelor scrise pentru examenul de bacalaureat 2021, după cum urmează:
Astăzi, 25 martie 2021, la sediul Ministerului Educației, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social. Au participat, alături de reprezentanții Ministerului Educației, reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ și ai asociațiilor patronale, iar în calitate de invitați, reprezentanți ai elevilor, studenților și părinților.
Consultările cu partenerii de dialog social au vizat calendarul și modul de organizare a examenelor naționale, precum și propunerile de modificare/adaptare a structurii anului școlar 2020-2021 la realitățile impuse de situația epidemiologică.
În urma consultărilor deschise și constructive, luând în considerare toate propunerile formulate în contextul creșterii ratei de infectare cu virusul Sars-CoV-2, prin implicarea tuturor factorilor care pot să contribuie la implementarea măsurilor necesare pentru bunul mers al procesului de învățământ și asigurarea dreptului la educație, au rezultat următoarele concluzii:
Dragi profesori,
Trăim într-o perioadă în care majoritatea activităților noastre s-au mutat în online.
Proiectul Eroii Internetului vine în ajutorul celor care își doresc o lume a onlineului mai sigură, mai prietenoasă. Participarea ajută și copiii și adulții să înțeleagă consecințele acțiunilor de pe internet și încurajează bune practici.
Proiectul vine în școli sub forma unei competiții educative cu premii și activități care au bucurat deja mulți elevi și profesori și au contribuit la creșterea conștientizării asupra pericolelor din online. Informații complete despre proiect și participare găsiți aici: https://www.adfaber.org/proiecte/competitia-eroii-internetului.html.
Totul este gratuit și util. Vă puteți înscrie completând formularul de pe website, iar echipa proiectului vă va sta alături cu toate materialele necesare.
Mai jos găsiți linkuri care vă vor ajuta pe parcursul competiției.
Website competiție: https://adfaber.org/eroii-internetului
Link training profesori: https://adfaber.org/profesori
Pași de urmat în program:
https://drive.google.com/file/d/1yJH8-VJPLHS8B0shWtqlr4lGO4RCQ0-f/view
Poster Competiție:
https://drive.google.com/file/d/1blLP7PkIFlv-d5Gw_CLSGJUNTBK_LDAi/view
Cu gândul la o lume online mai sigură, vă mulțumim!
Dispozitivele electronice sunt destinate îmbunătățirii condițiilor de predare-învățare din 31 de unități de învățământ de nivel liceal eligibile pentru Proiectul ROSE, fiind menite să faciliteze învățarea prin intermediul tehnologiei și al internetului, în contextul pandemiei de COVID-19, produse de coronavirus.
Laptopurile vor fi puse la dispoziția elevilor care nu dispun de echipamente electronice pentru desfășurarea activităților didactice online și permit liceelor să fie mai bine pregătite în cazul suspendării cursurilor față-în-față, prin sprijin acordat celor mai dezavantajați elevi, evitând adâncirea inechităților cauzate de accesul inegal la resurse, precum și posibilul abandon al elevilor proveniți din grupuri dezavantajate.
Biroul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara
Programul "Eroii Internetului" oferă cadrelor didactice instrumente și metode utile pentru a preda și noțiuni fundamentale de siguranță digitală. Materialele dezvoltate de Google în parteneriat cu iKeepSafe permit cadrelor didactice să dezvolte elevilor abilități privind navigarea, comunicarea și învățarea în mediul online în condiții de siguranță, precum și conștientizarea de către aceștia a potențialelor pericole din mediul online: cyberbullying, manipulare și fake news.
Până pe data de 16 aprilie 2021 cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial se pot înregistra în Programul "Eroii Internetului", pentru a participa la cursurile gratuite. Pentru înscrierea în program se va accesa platforma http://www.adfaber.org/profesori sau se va transmite un mail la adresa
Programa cursurilor este disponibilă la: https://adfaber.org/programa
Page 19 of 39